Forstå. Forenkle. Forandre.

God reklame skaper endringer. Den vekker oppmerksomhet,
forandrer holdninger og bygger sterke produkter og virksomheter.
Den engasjerer, utfordrer og underholder.

Derfor har HK reklamebyrå, helt siden starten i 1992, stått for kreativ og engasjerende reklame. Vi foredler strategi til levende kommunikasjon, og vi er ikke redde for å utfordre vedtatte sannheter. Målet er alltid at reklame fra HK skal skape ønskede resultater. Ta gjerne kontakt for en presentasjon av jobbene våre og måten vi arbeider på.

Våre tjenester

Strategi

Det første vi gjør er å planlegge. I denne fasen samarbeider vi tett med kundene. Jo mer informasjon dere kan gi oss, jo bedre utnytter dere vår kompetanse. Vi skiller mellom merkevarestrategi og kreativ strategi som skal løse en konkret utfordring. Begge er helt nødvendig for å lykkes.

  • Innsikt
  • Merkeevaluering
  • Markedsanalyser
  • Strategiprosesser
  • Visjon og verdier
  • Posisjonering
  • Evaluering
  • Markedskonsept

Konsept

Utvikling av kreative konsepter handler om å forstå hva kundene er opptatt av, identifisere og utvikle idéer, og målrette ditt budskap mot ønsket målgruppe i de riktige kanalene. Og det handler også om å lage konsepter som skiller deg fra konkurrentene.

  • Research
  • Tekst (reklame, web, identitet, artikler ++)
  • Grafisk design
  • Typografi
  • Logo / symbol
  • Illustrasjon
  • Innholdsmarkedsføring (Content marketing)
  • Farger og materialer
  • Film, foto og lyd
  • Interaktiv film
  • Animasjon og motion graphics

Web

Alle nettsidene og nettbutikkene vi lager blir tilpasset alle flater. Vi har god kompetanse innen søkemotoroptimalisering, og vårt publiseringsverktøy gjør det enkelt for brukeren å opprettholde og drive nettstedet etter at det er utviklet. Våre utviklere sier aldri nei til en utfordring!

Vi utvikler:

  • Nettsider
  • Nettbutikker
  • Intranett
  • Mobilapplikasjoner
  • Eget CMS-system (publiseringsverktøy)
  • Leilighetsvelger for boligprosjekter
  • Andre nettbaserte løsninger
  • Native app

Kanalvalg

Når strategi og konsept er på plass skal budskapet formidles. Hvilke kanaler som egner seg  avhenger av timing, målgruppe og ønsket effekt. Vi kaller det implementering og har dyktige fagfolk som tar seg av det, enten det handler om programmering eller klargjøring for trykk.