HK er kåret til Årets Byrå HK er kåret til Årets Byrå

HK er kåret til Årets Byrå

Prestisjetung førsteplass i konkurransen hvor byråkundene er jury!

I tøff konkurranse med Norges mest anerkjente byråer er HK Reklamebyrå kåret til Årets Byrå i 2017. Kåringen måler kundetilfredshet i reklame-, PR- og mediebransjen, basert på intervjuer med kundene hos de 50 største byråene i Norge. Bak kåringen står Dagens Næringsliv og analyseselskapet Regi.

– En stor dag for HK og en svært gledelig overraskelse, ikke minst med tanke på de sterke byråene som var nominert i samme klasse. Vi har kunder som vi har jobbet lenge og tett med ogmedarbeidere som bryr seg om jobben og kundene sine, og dette er et fantastisk resultat av det, sier Olav Svartøien, daglig leder i HK.

Undersøkelsen kårer Norges beste byråer i ulike bransjekategorier, og HK vant klassen for reklamebyråer med omsetning under 25 MNOK. Blant kriteriene som vurderes er byråenes strategiske og kreative nivå, digitale kompetanse, leveransedyktighet og hvor god man er på å forstå kundenes profiler.

– Det er jo ekstra gøy at undersøkelsen viser at vi har Norges mest fornøyde byråkunder, uansett størrelse. I en rekke kategorier scorer HK høyere enn nasjonale storheter som TRY,Trigger, Kitchen, ANTI osv. Det er en tilbakemelding vi setter stor pris på, smiler Svartøien.

Hyggelig bekreftelse
– Ambisjonen vår er å være gode på kreativ kommersiell kommunikasjon, å utvikle budskap og kampanjer som skaper mye oppmerksomhet og sørger for gode resultater for kundene våre. Å bli kåret til Årets Byrå er en deilig bekreftelse på at vi lykkes med dette, sier Svartøien.

– Hvorfor er kundene så fornøyde med HK?

– Jeg tror det handler om to ting. Det viktigste er at vi leverer sterke løsninger som både skaper synlighet og resultater for kundene våre. Det andre er at vi oppfører oss som folk og er gode å samarbeide med, år etter år, sier byrålederen.

Først Stella, så Årets Byrå
2017 har så langt vært et strålende år for HK. I mars hentet byrået hjem tre stjerner og topplassering i Stella for den nasjonale fosterhjemskampanjen for Bufetat.

– Vi har helt siden starten i 1992 hatt fokus på oppfinnsom og annerledes markedsføring. Samtidig har vi vært bevisste på at i vår bransje er kreativitet ingenting uten resultater. Jeg er stolt over at vi fortsatt er gode på å levere begge deler, sier Svartøien.

Du kan lese mer om HK og Årets Byrå her og her


Jubel i Oslo Konserthus: Her mottar byråleder Olav Svartøien prisen som Årets Byrå 2017 på vegne av HK Reklamebyrå. Foto: KreativtForum.no