Olavsfestdagene / Overnattingsstunt i Nidarosdomen

case, innholdsmarkedsføring

Olavsfestdagene har gjennom mange år invitert publikum til store opplevelser i Nidarosdomens vakre kirkerom. Denne gangen bød festivalen likevel på noe helt spesielt. Vi fikk jobben med å promotere sir John Taveners syv timer lange nattforestilling  The Veil Of the Temple.

Utfordringen

 

Av Olavsfestdagene fikk vi i oppdrag å skape oppmerksomhet og interesse for den syv timer lange konserten. Vi ville illustrere det unike ved den helt spesielle konserten, med ekstra fokus på nattopplevelsen og det magiske kirkerommet den utspilte seg i. 

Løsningen

Vi fikk utleiegiganten Airbnb med på laget, og arrangerte en unik konkurranse om muligheten til å overnatte i et av Nidarosdomens klokketårn.

Resultat

Kampanjen fikk stor og umiddelbar respons. Adressa, NRK, VG og andre norske og utenlandske medier skrev i tur og orden om den fantastiske muligheten, med den helt spesielle konserten som bakteppe. Over 150 søknader kom inn – mange rørende og fine historier – og til slutt ble en verdig vinner kåret.

Totalt delte 772 personer Adressa sin dekning av stuntet.

Og The Veil of the Temple ble utsolgt.

Les mer om kampanjen og vinneren her: 
http://www.rbnett.no/nyheter/article11351056.ece