Lilleby / Merkevarebygging skaper salgsuksess

print, identitet

Utfordringen

Lilleby et enormt boligprosjekt – rett og slett et bydelsprosjekt. På over 100 mål skal det bygges en helt ny, grønn og urban bydel med 1100 nye boliger, parker og spisesteder. Hvordan kan vi bruke Lillebys merkevare – grønt byliv – til å selge boliger flere år før de står ferdige?

Løsningen

Vi lager egne markedskampanjer og prospekt for alle byggetrinn. Boligsalget på Lilleby har alltid en tydelig fot i merkevaren – det grønne og urbane, bynært men samtidig skjermet. Vi bygger kommunikasjonen rundt livet på Lilleby, og bruker konkrete eksempler for å skape interesse for boligområdet Lilleby i stedet for de enkelte boligene. Lilleby er så mye mer enn leiligheter, og dette gjenspeiles i markedsaktivitetene våre.

Resultat

Ved inngangen av 2018 er det blitt solgt over 300 Veidekke-boliger på nye Lilleby – en definitiv salgsuksess. Tre av byggetrinnene er allerede innflyttet, og bydelsprosjektet er blitt et foregangsprosjekt innen byutvikling i Norge.