Med SommerPass fra AtB kan du reise så mye du vil i Trøndelag med buss, tog, hurtigbåt, ferge og trikk. Charlotte Audestad og DDE ble med på reisen da HK utviklet kampanjen som gir deg trøndelagsferiefølelsen på 33 sekunder. 

I kampanjen kommer du tett på ferieøyeblikk fra hele Trøndelag som du kan oppleve med en eneste billett – AtB Sommerpass.Det betyr at reisende får tilgang til hele kollektivnettverket med buss, tog, hurtigbåt og ferge i Trøndelag i én og samme billett.

HK reklamebyrå utviklet markedskampanjen og kampanjefilmene, hvor Charlotte Audestad gir nytt liv til en vakker DDE-perle.

– En skikkelig fin kommunikasjonsoppgave hvor vi fikk boltre oss i de mange skjønne opplevelsene som ferieparadiset Trøndelag består av. Jeg elsker produktet SommerPass, og ekstra stas at Charlotte Audestad og DDE ble med på kampanjen, sier Thomas Juul, senior art director i HK reklamebyrå. 

– I jakta etter den rette sommerstemningen oppdaget vi DDE-låta Lange Late Daga fra 2009. Den har akkurat den smaken av ferielykke som vi lette etter. I Audestads lune tolkning fikk både melodien og kampanjen en ny dimensjon, sier Arne Morten Rolseth, tekstforfatter i HK reklamebyrå. 

AtB SommerPass er et pilotprosjekt som skal knytte grønne reiser med kollektivtilbudet i fylket enda nærmere reiselivet. Periodebilletten vil være tilgjengelig i sommersesongen 2021 og 2022, men settes på pause i 2023.

– Dette er en god mulighet til både å oppleve Trøndelag på ei uke - den fantastiske kystlinjen, fjellregionene og bylivet. Vi oppfordrer alle til å utforske nærområdet og alt det Trøndelag har å by på for gode ferie- og sommeropplevelser, sier reiselivssjef Petra Sestak i Trøndelag reiseliv i en pressemelding fra AtB.

Du kan lese mer om AtB SommerPass her og her.