HK kåret til Årets Byrå tre år på rad HK kåret til Årets Byrå tre år på rad

HK kåret til Årets Byrå tre år på rad

Foto: Skjalg Bøhmer Vold/Dagens Næringsliv

 

 – Å vinne to år på rad var stort. Å vinne tre år på rad er bare helt vanvittig. Tusen takk til de utrolig dyktige folkene på HK som gjør at kundene våre år etter år er Norges mest fornøyde, jubler Olav Svartøien, byråleder hos HK.

 

Kreativitet og kundeinnsikt
Årets Byrå kårer Norges beste kommunikasjonsbyråer i ulike bransjekategorier, og HK vant klassen for reklamebyrå med omsetning fra 25 til 60 mill. kr. Blant kriteriene som vurderes er byråenes leveransedyktighet, strategiske og kreative nivå, kundeinnsikt og digitale kompetanse.


Se eksterne artikler om Årets Byrå og HK her og her.

– Det fine med Årets Byrå er at vi ikke bare får gleden av å vinne en ettertraktet pris, men også veldig matnyttige tilbakemeldinger på leveransen vår. Resultatene skal vi bruke til å bli et enda råere byrå for kundene våre, lover Svartøien.

Det er det svenske analysebyrået Regi som står bak undersøkelsen, og totalt ble ni byråer kåret til årets byrå i ulike bransjekategorier. Kåringen fant sted i Gamle Logen i Oslo onsdag 10. april.

 

Hardere enn noensinne
– Årets resultat er en spennende blanding av tidligere vinnere, som HK Reklamebyrå, Starcom, Mood Communication og nye som JCP Nordic, Naug & Venner og Proletar. Mange av landets byråer får veldig fine vurderinger av sine kunder, og konkurransen om førsteplassen har i år vært hardere enn noensinne, sier administrerende direktør Pia Grahn i Regi til Kreativt Forum.

Vurderes på 13 kriterier
Det er fjerde året på rad at Regi har gjennomført bransjeundersøkelsen. Evalueringen bygger på Regis Kundetilfredshetsindeks, som består av 13 kriterier på alt fra kreativitet og strategisk kompetanse til digital kapasitet, proaktivitet, forretningsverdi og engasjement. 

Undersøkelsen består av ca 1200 vurderinger fra byråenes kunder, og totalt 61 byråer har deltatt. I Norge gjennomføres Årets Byrå i samarbeid med Dagens Næringsliv. Undersøkelsen foretas også i Sverige og Finland. 

Fin tilbakemelding
– Målsettingen vår er å være sterk på kreativ kommersiell kommunikasjon, uansett kanal. Velger du HK, får du budskap og kampanjer som både skaper oppmerksomhet og gode resultater. Å bli kåret til Årets Byrå for tredje år på rad er fin tilbakemelding på at vi fortsatt lykkes med dette, sier Dag Berg, konsulent og partner i HK. 

 

Se resultatene og les mer om HK og Årets Byrå 2019 her og her

 

Kilde: KreativtForum.no