Tre stjerner i Stella til HK Tre stjerner i Stella til HK

Tre stjerner i Stella til HK

HK har vunnet den nasjonale Stellaprisen for effektiv reklame. Vi fikk prisen for rekrutteringskampanjen «Har du rom for en til» for Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet. Stella deles ut til markedsføringen som oppnår best resultater for sine oppdragsgivere.

Stella regnes av mange som den viktigste fagprisen innen norsk markedsføring. Prisen måler reklamens effekt og setter fokus på hvordan markedskommunikasjon bidrar til verdiskapning for oppdragsgiver. Konkurransen er laget etter mønster av den britiske IPA Advertising Effectiveness Awards og ble arrangert første gang i Norge i 1999. Årets Stella-priser ble utdelt i Oslo Konserthus onsdag.

HK fikk tre Stella-stjerner for den effektive fosterhjemskampanjen. Bare Tine fikk flere stjerner, for arbeidet med å snu det synkende forbruket av melk i Norge. Lanseringen av Vipps fra DNB fikk også tre stjerner. Her og her kan du lese mer om årets Stella-kåring.

Stolte og takknemlige
– Vi er både stolte og takknemlige nå. Dette er en jobb vi har lagt ned mye arbeid i, og derfor er det ekstra gøy å se de mange gode resultatene som kampanjen har generert for fosterhjemsrekruttering i Norge, sier Frode Midjo, planner i HK reklamebyrå.

Om kampanjen fra HK sa juryen at ”i løpet av kampanjeperioden mangedoblet de responsen fra potensielle fosterforeldre, økte kjennskapen i befolkningen og endret holdningene til det å være fosterhjem.” Juryen besto av ledende markedsførere fra næringslivet, media og reklamebransjen.



Vil du vite mer om vinnerkampanjen og
hvordan vi jobber for å skape resultater for kundene våre?

La oss ta en prat.


Ta kontakt med Frode på tlf 908 77 375 / frode@h-k.no 
eller Olav på tlf 922 19 600 / olav@h-k.no



Meningsfylt arbeid

Kampanjen, som er kjørt både nasjonalt og regionalt siden 2015, lar oss møte ulike fosterforeldre over hele Norge, også likekjønnede og fremmedkulturelle. Ved å følge fosterfamiliene tett ser vi at det å være fosterhjem oppleves som svært meningsfullt og positivt. At det gir så mye mer enn det tar.

– Gode resultater kommer ikke av seg selv. I over to år har vi jobbet tett med oppdragsgiver Bufdir for å forstå hva som utløser reell interesse for å bli fosterhjem. For så å bruke denne innsikten til å lage kommunikasjon som interesserer og motiverer, sier Arne Morten Rolseth, tekstforfatter i HK reklamebyrå. 

 

Her ser du en smakebit på de mange filmene vi har laget for denne kampanjen.

Inspirert mange
– Å bli fosterhjem er ikke noe du bestemmer deg for sånn plutselig. Det er en lang beslutningsprosess mellom deg, ektefelle og resten av familien, og derfor handler vinnerkampanjen om å vise fram den gode hverdagen i ekte fosterhjem. Det har åpenbart inspirert mange andre til å ta kontakt med fosterhjemstjenesten, sier Midjo.

Kampanjen er utført i samarbeid mellom Bufdir, HK reklamebyrå, HK Link og Faction Film. Under årets Stella-utdeling var HK en av ni byråer som ble hedret for effekten av sine kampanjer.

Foto: Tor Lie / HK