Trondheim kammermusikkfestival / Listen with care

print, case, identitet

Kampanje og visuell identitet for Trondheim kammermusikkfestival 2014

Utfordringen

Utfordringen hvert år er like enkel som den er vanskelig: Lage et kommunikasjonskonsept som vekker interesse og nysgjerrighet for en uke med kammermusikk.  

Konseptet må være relevant og seriøst, samtidig som det vekker interesse og engasjement både i kammermusikkmenigheten og utenfor. 

Løsningen

Fortsatt er det mange som har lite eller ingen kunnskap om alle de flotte opplevelsene Trondheim kammermusikkfestival byr på. Skal festivalen rekruttere nye brukere, må enda flere bli informert og engasjert.

For å vekke oppmerksomhet utenfor menigheten, tok vi en av de mest hverdagslige informasjonskanalene som finnes – vasketaggen på klærne våre – og tilpasset den til festivalens budskap.

Med jeansskjorta til jazzmusikeren, sjalet til festivalkomponisten og finskjorta til stjernefiolinisten ga vi publikum kort og sjarmerende beskjed om hva de kunne glede seg til. Alltid med festivalens viktigste "vaskeanbefaling" som overskrift – Listen with care.

Resultat

"Det har gått over all forventning. Publikumsoppmøtet har tatt helt av, og vi har hatt flere utsolgte konserter. Helt strålende", sa daglig leder Vegar Snøfugl til Adresseavisen etter endt festival.

Klassekampen sa det slik: "Vaskelappen står i fokus, og den sier med store bokstaver «Listen with care». Det står også hva plagget er laget av, nemlig 100 % Wow. Dette sammenfatter godt hva festivalen prøver å levere.

Casefilm som presenterer hele festivalkonseptet for 2014.