Krigsvoll / Ny identitet

identitet

Verktøygrossisten Gisle Krigsvoll AS ble stiftet i 1972 og gikk inn i sitt 40. år med samme logo og grafiske profil. Vi fikk oppdraget med å gi virksomheten ny og tidsriktig identitet i jubileumsåret.

Utfordringen

Hvordan fornye en populær og etablert virksomhet uten å skape usikkerhet og forvirring hos kundegruppene, og samtidig skape noe som oppfyller dagens og morgendagens krav til visuell identitet? Kort sagt: Foredle, ikke forvandle.

 

Løsningen

Vi tok tak i Krigsvolls kjernevirksomhet – verktøy og maskiner – og kombinerte det metalliske med navnet Krigsvoll og forbokstaven K. Vi valgte en sterk og stødig typografi som står godt til virksomhetens personlighet, og understreket dette med forbokstaven K som er inspirert av en bøyd metallplate.

Resultat

En ny og kraftfull visuell personlighet som står godt til Gisle Krigsvolls produkter og tjenester. Logoen formidler en tydelig identitet i alle kanaler og bruksområder, og gir bedriften og de ansatte den gode følelsen av fornyelse.

– Med sin nye logo og grafiske profil har Krigsvoll kledt seg for fremtiden og nye utfordringer, sier Kristian Wågø, art director i HK reklamebyrå. – Vi la vekt på å understreke bedriftens kjerneverdier i den nye identiteten, og det synes jeg at vi har lykkes godt med.